۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶

برزگرزاده:

قیمت میوه و تره‌بار در بوشهر بالا است/ لزوم ایجاد بازار رقابتی

قیمت میوه و تره‌بار در بوشهر بالا است/ لزوم ایجاد بازار رقابتی

بوشهر - رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: قیمت میوه و تره‌بار در بوشهر بالا است و باید با راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار، بازار رقابتی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالخالق برزگرزاده صبح شنبه در نشست بررسی وضعیت میدان میوه و تره‌بار بوشهر اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در شورای شهر بوشهر، راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار بوشهر بوده است و در این راستا پیگیری‌های زیادی را داشته‌ایم.

وی یکی از مهمترین عوامل گرانی میوه در شهر بوشهر را نبود میدان میوه و تره‌بار عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: میدان میوه و تره‌بار بوشهر آماده بهره‌برداری است و می‌تواند نقش مهمی در کنترل قیمت میوه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر ادامه داد: آماده هستیم تا این غرفه‌ها با هزینه اجاره پائینی به افراد واجدالشرایط واگذار شود و شاهد ایجاد بازار رقابتی مناسبی در این میدان باشیم و در بازار نیز قیمت‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه یک میلیارد تومان برای بازسازی میدان میوه و تره‌بار بوشهر هزینه شده است، تصریح کرد: هم اکنون قیمت میوه در بوشهر از سایر شهرها بیشتر است و امیدواریم با راه‌اندازی این میدان شاهد بهبود قیمت‌ها باشیم.

کاهش واسطه‌ها در توزیع میوه بوشهر

معاون عمرانی فرماندار بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: شاهد تلاش‌های بسیار زیادی به منظور راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار بوشهر بوده‌ایم و امیدواریم شاهد تهیه و توزیع میوه و تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی مورد مصرف مردم با قیمت مناسب در این میدان باشیم.

مرتضی پارسایی‌فر یکی از مهمترین مزایای راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار را ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عنوان کرد و افزود: برای واگذاری غرفه‌ها و راه‌اندازی این میدان باید یک کارگروه ویژه تشکیل شود.

رئیس اتاق اصناف بوشهر نیز از آمادگی این اتاق برای راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار بوشهر خبر داد و گفت: عرضه بالای محصول می‌تواند باعث تعدیل در قیمت‌ها شود که امیدواریم در مورد میوه نیز شاهد دستیابی به این هدف باشیم.

مصطفی گراشی به نقش مهم میدان میوه و تره‌بار در تعدیل قیمت‌های محصولات اشاره کرد و ادامه داد: باید مشوق‌های مناسبی نیز به غرفه‌داران ارائه شود.

کد خبر 2768813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha